10.12.2010

Paine taraneasca



Deoarece iubesc mirosul de paine facuta in casa , deoarece e mai sanatoasa si mai satioasa , prefer sa fac painea zilinica cu manuta mea , la mine in bucatarie .
Aceasta este reteta mea preferata de paine. Deci avem nevoie de :

300ml de lapte
2 linguri de unt/margarina
1 1/2 lingurite de sare
1 1/2 lingurite de zahar
540g de faina alba ( Tip 1050)
1 plic dorjdie uscata

In ordinea de mai sus am pus toate ingredientele in masina de paine .
Am ales programul pentru aluat si am lasat masina sa isi faca treaba . Dupa o ora jumate alauatul era crescut .

Daca nu aveti masina de facut paine , puteti framanta aluatul cu mana si il lasati la dospit. Puneti faina amestecata cu sare intr-un castron . Faceti o gaura la mijloc . adaugati laptele , drojdia, zahrul si untul ( la temperatura camerei ) taiat bucati.
Framantati pana se leaga bine aluatul , apoi il lasati la dospit .

Am format o biluta din aluat si l-am pus intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Am crestat aluatul si l-am stropit cu apa.
Painea a fost gata dupa 40 de minute in cuptorul incins la 200 grade C .

Masina de copt paine este un instrument util la casa omului. Imi place cum framanta aluatul , dar dupa parerea mea , painea coapta in cuptor creste mai mult si e mai buna , decat cea facuta in aparat. De mirosul din casa nu va mai povestesc ....

Pofta buna !